Pomosty przeładunkowe
POMOST Z KLAPĄ UCHYLNĄ
Modularny pomost przeładunkowy z klapą uchylną typu TOPI DLH-NG
Najnowszej generacji elektrohydrauliczny pomost przeładunkowy z klapą na zawiasach.
Własności
Solidny i niezawodny
Samonośna rama wsporcza
Samoczyszcząca konstrukcja zawiasów
2 siłowniki główne płyty, 1 siłownik klapy
Duża różnorodność modeli i opcji
Znak CE i zgodność z normą EN 1398
Standardowe zabezpieczenia
Hydrauliczne zabezpieczenie awaryjne
Wyłącznik awaryjny nagłego zatrzymania “STOP” z funkcją reset
Ruchome osłony boczne
Klapa stalowa wytrzymała na ruchy poprzeczne (ruch krzyżowy)
Zółto-czarne pasy ostrzegawcze
Nieusuwalne zabezpieczenie serwisowe
Zabezpieczenie silnika agregatu przed przegrzaniem
Panel sterujący z instrukcją obrazkową
Specyfikacja Techniczna
Normy CE
Nośność (EN 1398) 60 kN
Wysokość pomostu 600 mm
Długość wargi 400 mm
Krawędź wargi (± 4°) 45 mm
Silnik 0,75 kW
Napięcie zasilające 400 V / 50 Hz / 2,5 A
Napięcie sterujące 24 VDC
Klasa szczelności IP 54
Ciśnienie robocze ± 100 bar
Średnica zewnętrzna siłowników głównych 50 mm
Średnica zewnętrzna siłownika wargi 45 mm
Temperatura pracy -30° and +50° C
Kolor standardowy RAL 9005 czarny
Opcje / Akcesoria
Różne rodzaje gniazd pod obsadzenie
Wymiary specjalne
Zwiększona nośność
Uszczelnienie płyty pomostu z trzech stron
Dodatkowa powłoka antykorozyjna
Powierzchnia antypoślizgowa “Mandurax” płyty i wargi
Dowolny kolor wg palety RAL
Poliuretanowa powłoka antypoślizgowa i wygłuszenie płyty i wargi
Ocieplenie płyty pomostu
Niestandardowe napięcie zasilające
Klapa uchylna pomostu o skośnych bokach
Składane segmenty boczne klapy uchylnej - dostosowanie do różnej szerokości skrzyni załadunkowej pojazdu (tylko dla długości klapy 400 mm)
Zwiększona długość wargi
Galwanizowanie ogniowe
Dodatkowe przełączniki: sterowanie sygnalizacją świetlną, bramą, itp.
Blokada przed użyciem pomostu przy zamkniętej bramie
Podwyższona klasa szczelności IP
Działanie
Pomosty TOPI DLH-NG są obsługiwane jednym przyciskiem. Przytrzymanie przycisku powoduje, że platforma z położenia spoczynkowego unosi się do góry. Po osiągnięciu pełnego otwarcia klapa na zawiasie (warga) rozłoży się na zewnątrz. Po zwolnieniu przycisku platforma i warga automatycznie opadnie na podłogę skrzyni załadunkowej pojazdu.
Podczas przeładunku pomost automatycznie dostosowuje się do zmian wysokości skrzyni samochodu w miarę zmiany ciężaru znajdującego się na niej ładunku.
Po zakończeniu procesu przeładunku platforma powraca do pozycji spoczynkowej po ciągłym przytrzymaniu przycisku powrotu „R”. W tej pozycji pomost i warga spoczywają w mocnych stalowych uchwytach co zapobiega nagłemu obniżeniu się pomostu w wyniku obciążenia przez poprzeczny ruch wózków.
Materiały
Płyta pomostu i warga wykonane są z wysokiej jakości stali łezkowanej zapobiegającej poślizgom. Standardowa grubość płyty 6/8 mm, wargi 12/14 mm.
W zależności od szerokości pomost posiada 8 lub 10 wzmocnień wzdłużnych z profili stalowych. Profile usztywniają płytę pomostu pozwalając na jej ruchy spowodowane przeładunkiem towaru dzięki czemu warga pozostaje w stałym kontakcie z podłogą przeładowywanego auta.
Tylna część platformy połączona jest z ramą pomostu za pomocą trzech zawiasów. Sworznie zawiasów są wykonane ze stali sprężystej, dzięki czemu wytrzymują występujące podczas przeładunku siły. Podobne sworznie zastosowane są w zawiasach wargi (klapy uchylnej) w przedniej części pomostu.
Samonośne cechy konstrukcji pomostu umożliwiają osadzenie w gniazdach zamkniętych lub otwartych - do wyboru. Przednia belka zainstalowana w dolnej części ramy zabezpiecza przed uszkodzeniem mechanicznym układu hydraulicznego i pozostałych elementów pomostu.
Napęd
Pomost jest poruszany przez dwa mocne siłowniki hydrauliczne z utwardzonym chromowanym tłokiem i podwójnym uszczelnieniem. Wargą porusza niezależny pojedynczy siłownik hydrauliczny.
Zastosowany zamknięty układ hydrauliczny może pracować w najbardziej ekstremalnych warunkach. Dzięki dużej wielkości cylindrów nie wymaga wysokiego ciśnienia roboczego które wynosi około 100 bar..
Agregat hydrauliczny znajduje się pod platformą dzięki czemu jest chroniony przed uszkodzeniami mechanicznymi, a bezpieczny system hydrauliczny posiada długą żywotność.
Możliwości instalacji budowlanej
Pomosty TOPI DLH-NG posiadają wiele możliwości instalacji. Dokonując właściwego wyboru gniazda pod obsadzenie pomostu można uzyskać znaczne oszczędności.
Wymiary
Pomost przeładunkowy TOPI DLH-NG może być wyprodukowany pod specjalne zamówienie wg indywidualnej specyfikacji.
W przypadku standardowej wysokości 600 mm występuje duża różnorodność rozmiarowa pomostów.
BH - wysokość gniazda
L2 - długość pomostu
O - efektywny zakres pracy powyżej poziomu „0” budynku
U - efektywny zakres pracy poniżej poziomu „0” budynku
L2 |
BH |
O |
U |
2000 |
600 |
405 |
290 |
2500 |
600 |
370 |
280 |
3000 |
600 |
350 |
275 |
3500 |
600 |
315 |
270 |
4000 |
600 |
275 |
270 |
Szerokość pomostu: |
Wszystkie wymiary podano w mm