Pomosty przeładunkowe
POMOST Z KLAPĄ WYSUWANĄ
Działanie pomostu przeładunkowego opiera się na wykorzystaniu elektryczno-hydraulicznego mechanizmu podnosząco-wysuwanego, który tworzy pomost na przestrzeni ostatnich kilkunastu centymetrów między posadzką magazynu a podłogą skrzyni ładunkowej pojazdu. Gdy platforma przeładunkowa jest uniesiona a jęzor wysunięty zostaje bezpiecznie umieszczona na podłodze pojazdu. Po załadowaniu lub rozładowaniu pojazdu platforma jest podnoszona za pomocą przycisku i automatycznie powraca do położenia spoczynkowego, tzn. do poziomu „0” hali.
Modularny pomost przeładunkowy z klapą wysuwną typu TOPI DLE-NG
Najnowszej generacji elektrohydrauliczny pomost przeładunkowy z klapą wysuwną.
Własności
Wytrzymały i niezawodny
Samonośna rama wsporcza
4-przyciskowa centrala sterująca z funkcją „auto-powrót”
2 siłowniki główne płyty, 1 siłownik 2-kierunkowy klapy
Duża różnorodność modeli i opcji
Znak CE i zgodność z normą EN 1398
Standardowe zabezpieczenia
Hydrauliczne zabezpieczenie awaryjne
Wyłącznik awaryjny nagłego zatrzymania “STOP”
Zabezpieczające osłony boczne
Podpory stalowe wytrzymałe na ruchy poprzeczne (ruch krzyżowy)
Zółto-czarne pasy ostrzegawcze
Zabezpieczenie serwisowe
Zabezpieczenie silnika agregatu przed przegrzaniem
Panel sterujący z instrukcją obrazkową
Specyfikacja Techniczna
Normy CE
Nośność (EN 1398) 60 kN
Wysokość pomostu 700 mm
Długość wargi 0-500 mm
Zakończenie krawędzi wargi ± 5°
Silnik 0,75 kW
Napięcie zasilające 400 V / 50 Hz / 2,5 A
Napięcie sterujące 24 VDC
Klasa szczelności IP 54
Ciśnienie robocze ± 100 bar
Średnica zewnętrzna siłowników głównych 50 mm
Średnica zewnętrzna siłownika wargi 50 mm
Temperatura pracy -30° and +50° C
Kolor standardowy RAL 9005 czarny
Opcje / Akcesoria
Różne rodzaje gniazd pod obsadzenie
Wymiary specjalne
Zwiększona nośność
Uszczelnienie płyty pomostu z trzech stron
Dodatkowa powłoka antykorozyjna
Powierzchnia antypoślizgowa “Mandurax” płyty i klapy
Dowolny kolor wg palety RAL
Poliuretanowa powłoka antypoślizgowa i wygłuszenie płyty i wargi
Ocieplenie płyty pomostu
Niestandardowe napięcie zasilające
Klapa wysuwna pomostu o skośnych bokach
Składane segmenty boczne klapy wysuwnej - dostosowanie do różnej szerokości skrzyni załadunkowej pojazdu
Zwiększona długość wargi
Galwanizowanie ogniowe
Dodatkowe przełączniki: sterowanie sygnalizacją świetlną, bramą, itp.
Blokada przed użyciem pomostu przy zamkniętej bramie
Podwyższona klasa szczelności IP
Działanie
Pomosty TOPI DLE-NG są obsługiwane za pomocą 4-przyciskowej klawiatury. Wysokość pracy pomostu oraz wysuw wargi mogą być dzięki temu precyzyjnie regulowane.
Obsługa pomostu jest bardzo prosta. Przez naciśnięcie i przytrzymanie przycisku „up” („w górę”) uzyskujemy żądany poziom platformy. Następnie za pomocą przycisku „extend” („wysuń”) lub „retract” (cofnij) dostosowujemy żądaną długość klapy (powierzchnia przylegania klapy powinna wynosić co najmniej 100 mm). Po zwolnieniu przycisku „extend” („wysuń”) lub „retract” (cofnij), pomost i klapa opadną samoczynnie na podłogę pojazdu przeładowywanego. Podczas przeładunku pomost automatycznie dostosowuje się do zmian wysokości skrzyni samochodu w miarę zmiany ciężaru znajdującego się na niej ładunku.W celu złożenia rampy przeładunkowej, należy włączyć funkcję autopowrotu „R”. Nastąpi wówczas podniesienie górnego podestu a po osiągnięciu maksymalnego górnego wychylenia, klapa przesuwna złoży się (cofnie). Pomost wróci do swojego położenia spoczynkowego.
Materiały
Płyta pomostu i warga wykonane są z wysokiej jakości stali łezkowanej zapobiegającej poślizgom. Standardowa grubość płyty 8/10 mm, klapy 12/14 mm.
W zależności od szerokości pomost posiada 6 lub 8 wzmocnień wzdłużnych z profili stalowych. Profile usztywniają płytę pomostu pozwalając na jej ruchy spowodowane przeładunkiem towaru dzięki czemu klapa pomostu pozostaje w stałym kontakcie z podłogą przeładowywanego auta.
Tylna część platformy połączona jest z ramą pomostu za pomocą trzech zawiasów. Sworznie zawiasów są wykonane ze stali sprężystej, dzięki czemu wytrzymują występujące podczas przeładunku siły.
Samonośne cechy konstrukcji pomostu umożliwiają osadzenie w gniazdach zamkniętych lub otwartych - do wyboru.
Przednia belka zainstalowana w dolnej części ramy zabezpiecza przed uszkodzeniem mechanicznym układu hydraulicznego i pozostałych elementów pomostu.
Napęd
Pomost jest poruszany przez dwa mocne siłowniki hydrauliczne z utwardzonym chromowanym tłokiem i podwójnym uszczelnieniem. Klapą wysuwną porusza niezależny siłownik hydrauliczny o dwukierunkowym działaniu.
Zastosowany zamknięty układ hydrauliczny może pracować w najbardziej ekstremalnych warunkach. Dzięki dużej wielkości cylindrów nie wymaga wysokiego ciśnienia roboczego które wynosi około 100 bar..
Agregat hydrauliczny znajduje się pod platformą dzięki czemu jest chroniony przed uszkodzeniami mechanicznymi, a bezpieczny system hydrauliczny posiada długą żywotność.
Możliwości instalacji budowlanej
Pomosty TOPI DLE-NG posiadają wiele możliwości instalacji. Dokonując właściwego wyboru gniazda pod obsadzenie pomostu można uzyskać znaczne oszczędności. Szczegółowe rysunki dostępne są na życzenie.
Wymiary
Pomost przeładunkowy TOPI DLE-NG może być wyprodukowany pod specjalne zamówienie wg indywidualnej specyfikacji.
W przypadku standardowej wysokości 700 mm występuje duża różnorodność rozmiarowa pomostów.
BH - wysokość gniazda
L2 - długość pomostu
O - efektywny zakres pracy powyżej poziomu „0” budynku
U - efektywny zakres pracy poniżej poziomu „0” budynku
L2 |
BH |
500 mm lip |
1000 mm lip (*) |
||
O |
U |
O |
U |
||
2000 |
700 |
270 |
340 |
- |
- |
2500 |
700 |
330 |
400 |
395 |
465 |
3000 |
700 |
395 |
385 |
455 |
435 |
Szerokość pomostu 2000 lub 2250 |
Wszystkie wymiary podano w [mm] (*) Opcja |